Feeds:
Inlägg
Kommentarer

Archive for 3 november, 2008

Sista paketet

Idag kom det sista paketet i denna omgång av Pocket & Prassel. Min hemliga bokvän måste ha hängt på låset för att skicka iväg sitt paket till mig. Själv har jag bara löst bokdelen och har noterat i min kalender att jag måste införskaffa en tillräckligt stor påse. Prassel måste jag också skaffa.

Tiden har gått fort. Min hemliga bokvän har varit otroligt generös. Titta bara på innehållet i månadens paket:

Särskilt glad är jag faktiskt för bokmärket. Det kommer att hålla längre än både boken och prasslet i övrigt. Motivet är dessutom vackra barnböcker från slutet av artonhundratalet. Jag kan känna texturen med de i linnepärmarna försänkta, guldmotiven under fingrarna. Tungt papper. Några böcker, dock inte barnböcker, med samma bindning fanns i mina föräldrars bibliotek. Nostalgi.

När jag pillade ut innehållet i det mycket välfyllda paketet så började jag fundera på vad temat skulle kunna vara, eftersom jag kommit fram till att detta paket borde ha ett tema. Om inte förra paketet möjligen hade ett tema som jag inte riktigt hade knäckt?! Det sista som jag plockade ut ur paketet var ett följebrev som tack och lov förklarade att min hemliga bokvän hade missat att ett av paketen skulle ha ett tema. Puh! Då slipper jag bry min hjärna med det till synes olösliga problemet.

Jag vill bara säga min hemliga bokvän, som jag ännu inte listat ut vem det kan vara, att det göööör ingenting att temat försvann. Jag har fått mer än jag förtjänar ändå.

Read Full Post »