Feeds:
Inlägg
Kommentarer

Archive for 10 november, 2008

Hörselvilla

Jag tog mig ett långt skönt bad med skum i söndags. En ruggig grå novemberdag var det precis vad som behövdes. Jag sjönk ned i skummet i sällskap med Miss Mary Russell (Mrs. Holmes). Hon ute i regnet på Dartmoors hedar på jakt efter stora hundar och spökekipage längtande efter sina varma bad, jag i det varma badet med det kalla regnet strilande utanför huset. Tur att det inte var tvärtom!


Denna historia berättas om i boken, men Mr. Holmes är inte så road.

Där jag låg i badet insåg jag plötsligt att det var något som lät. Nu skulle man kunna förledas att tro att min fantasi skulle spela mig ett spratt och låta mig höra ljuden av stora hundar, men icke. Istället lät det så här.

Nog kan det ha varit min fantasi alltid. Jag som längtar efter sommaren igen, eller kanske till ett varmare ställe men som inte tycks hitta tid att vara ledig och åka iväg.

Eller så var det ett originellt fall av tinnitus.

Read Full Post »