Feeds:
Inlägg
Kommentarer

Archive for 18 november, 2008

Tisdagsförströelse 39

Förra veckans citat kom från Paul Therouxs bok ”Moskitokusten” och den här gången är jag ganska säker på att Marianne i alla fall var först, även om googling fanns med i bilden.

Vad säger ni om detta? Författare och titel.

Det förtjänar också att nämnas att Pete var fullt i stånd att låta Spindeln öka sina förluster i gengäld mot löften – ”ge mej kredit en vecka till så ska jag visa dej ut till stället där Madden har sitt lager”. Gömman måste vara värd ett par tusen dollar, och det visste Nissen: han skulle inte dra sig för att erbjuda den som säkerhet.
Den andre mannen i rummet kände jag knappt. Man kunde ha tagit honom för mexikanare. Han hade örnar och sjöjungfrur tatuerade överallt på armarna jämte rakt svart hår, låg panna, bucklig näsa, mustasch och ett par gluggar i tandraden. Alla kallade honom Stoodie därför att han som yngling hade sysslat med att stjäla enbart Studebakerbilar längs hela Cape Cods kust. Detta enligt legenden, och den var osann – han stal alla sorters bilar – men han kallades Stoodie därför att det var i en Studebaker han åkte fast. Nu inkasserade han förlorade vad åt Pete, och jag hade hört att han var en tillräckligt skicklig mekaniker och metallarbetare (alltsammans inhämtat på kåken i Walpole) för att kunna ändra serienumren på motorblocken till bilar som andra personer hade stulit. Jag antog emellertid att han inte kände till min lilla bit av Truroskogen.

Read Full Post »